woensdag 30 oktober 2013

Moet er nog lint zijn?

Je verhuist. Zulke dingen komen nu eenmaal eens voor in een mensenleven.
 
Eerst zit je met het probeem dat je overal om dozen moet gaan bedelen.
 
Sommige mensen hebben uit zichzelf al een overdreven aantal -roze- dozen in de aanbieding.
Anderen kopen met een goedgetimede promotie zichzelf een boatload aan zwarte exemplaren.
 
*bovenstaande beschrijvingen zijn aaab-soooo-luuuuuut geen verwijzing naar bestaande personen*
 
Maar dan.
Een half jaar na die Verschrikkelijk Chaotische Verhuis.
Dan begin je uit te pakken. Natuurlijk zijn de tandenborstels en platte-groene-verpakkingskes en meer van dat noodzakelijk kwaad al lang uitgepakt. Vanzelfsprekend.
 
Maar al die bij elkaar gegooide troepdozen.
Die pak je pas uit na een half jaar.
Want daar zit troep in.
En troep heb je niet nodig.
Maar in plaats van het weg te gooien voor de verhuis, krijg je dat niet over je hart,
of heb je er geen tijd voor, of geen zin, of een mix van bovenstaande...
en dus moet je dat doen na je verhuis.
 
Niettegenstaande dat waarschijnlijk dezelfde geweldige redenen nog steeds van toepassing zijn.
 
Bon.
Na al dat uitsorteer - en weggooigeweld
en hier kom ik dan uiteindelijk met mijn punt
ZIT je daar dan met al die dozen.
 
Wat doet een mens nu met al die dozen?
Weggooien.
 
Wat doet een creatief mens met al die dozen?
Recycleren tot iets nuttigs.
 
 
Ik ben een lintjesmadam.
Nooit echt op een verontrustende manier, dacht ik.
Tot ik heel die nest eens bij elkaar zag.
 
Toen moest ik toegeven dat ik een lintjesverslaafde ben.
Euhm.
Big time.
 
 
Dus ik haalde wat scherp en minder scherp gerief boven.
Dacht een keer goed diep na.
*poeha!*
En ging aan de slag.


En zie o zie hier.
 
Men plakken het beginnetje netjes vast,
rollen de rest netjes op,
en plakken het eindje weer netjes vast.
 
En dat voor een keer of 100.
 
Tadaaah !
 
 
 
Hoe ordelijk kan een lintjesmadam zijn?
 
Dit is het moment dat ik zeer zelfingenomen en opgelucht zucht.
*oef*
Waarom heb ik dat al niet veel eerder gedaan?
 
Ahja. Ik had gewoon niet zoveel karton op overschot om kapotski te knippen.
Daarom.
 
Oja.
Een blikken koekskesdoos is ideaal.
Al dan niet afgeluist van de bumblebee-moemoe of bumblebee-ouders.
 
Mijn verzameling past juuuuuuustekes.
No more lint kopen dus.
 
Oftwel:
heel erg veel lint kopen zodat ge aan een tweede doos kunt beginnen?
 


6 opmerkingen:

  1. :-D Leuk! Zo al die kleurtjes bij elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien passen er overal nog lintjes tussen, dus je kunt nog verdubbelen voor je aan een nieuwe doos moet beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ! Nee dan toch maar gewoon een nieuwe doos, we willen absoluut niet al die lintjes terug af en oprollen ;-)

      Verwijderen
  3. wat een werk, ben benieuwd hoe die doos er volgend jaar uit ziet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mag ik je nog een tip geven? - Ik zou de lintjes op het einde vast-steken met een speldje, want plakkertjes kunnen je lintjes beschadigen, stuk maken of doen verkleuren. Vooral met kantjes. (uit ervaring met een mama die winkel houdt in dat soort spullen) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke tip, heb ik ook even gedacht, maar ik heb het probleem dat ik nogal van de klungelig ben. Dus een doos vol met naaldjes, lijkt me om problemen vragen in mijn geval ;-)
      Ik heb plakband gebruikt die niet heel erg plakt, en makkelijk te verwijderen is, dus die lintjes overleven het helemaal.
      En mijn vingers ook ;-)

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...