maandag 10 oktober 2011

Wraps met zalm en philadelphia

Easypeasy-food.
I like it !

Smeren, vol leggen, oprollen, klaar !

Ergens eens een keertje gelezen, geproefd of opgevangen, dat ik het zelf niet meer weet.
Maar toen ik de philadelphia zag liggen in de winkel en de wraps al in de koelkast lagen ben ik nog rap de zalm wezen zoeken... en ik moest al niet meer nadenken over dat avondeten.

Nodig:
Wraps...
Philadelphia naar keuze...
 (als ik dat nu dikwijls genoeg typ, ga ik dat misschien ooit kunnen schrijven zonder te moeten spieken én dan nog 2 keer verbeteren...)
Zalm...
En een mes ;-)


Besmeer uwe wrap grondig.
Niet te zuinig zijn, dat trekt in de wrap zodat deze lekker smeuig wordt.
(ik koos voor de fijne kruiden trouwens...)

Teken daar puur uit 'pette'* een hartje in...


Leg zalm op uwe wrap.
Ik heb zalm leren eten, van de moetes...
(lang verhaal kort: BumbleBee-schoonmama heeft nét iets andere receptenboeken dan ik...)
...maar teveel is teveel dus ik was niet van zin om énkel zalm te proeven.


Geef dat boeltje een twist zodat je een nice clean rolletje hebt:

Doorsnijden voor de makkelijkheid.
Et voila !
Als je nu méér zalm neemt dan ik... ziet het allemaal roze...
dit is pérfect voor mij, overal een beetje, en geen dubbele lagen.
Niet dat ik moeilijk wil doen zenne...


Ik had RUIM voldoende met anderhalve wrap.
Just for the record.
Ziet er njammie uit, toch?


A propos,
leg dat spul even te koelen in de ijskast, eens zo lekker.
Je kan zo'n rol in plakjes snijden, en zo serveren als tapas of voorgerechtje...

Smakelijk !!

*pette = uit fun, plezier, deugenieterij...

6 opmerkingen:

  1. mmmmmm ja dat is zo lekker..... was lang geleden dat wijhet gegeten hebben, moeten we dus gauw weer eens doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Probeer dit ook eens met kruidenkaas van de Aldi en leg er wat fijn gesneden ajuin of tuinkers of bieslook bij ... een lekkere variant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook lekker met wat sla er bij ;)
    Enne, met kruidenkaas (of philadelphia) ham/gerookte kip en sla is ook heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze kende ik ook al inderdaad! Erg lekker! :) Wij doen er ook vaak nog wat sla tussen inderdaad. Lekker knapperig! Ook lekker trouwens met wat salade. Kip-kerrie of huzaren noem maar op..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu heb ik honger! Kom maar zo'n hapjes brengen, ik denk dat ik wel 2 rollen op krijg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...