dinsdag 7 juni 2011

Als het kriebelt...

...moet je hobby'en !! :-)

En ik moet eerlijk toegeven, het kriebelt énorm dikwijls bij mezelf.
(haja...want ik ben een 'hier-moet-je-zijn-plek'voor muggen blijkbaar ;-) ).

Het kriebelt heel vaak en heel hard.

En deze keer uit zich dat in de haaknaald zoeken (die ik eigelijk al lang terug aan BumbleBee-mama had moeten geven, maar die zich blijkbaar toch telkens terug verstopt), wat restjes fleurige katoen opdiepen en aan de slag gaan.


Het is weer een hele tijd geleden dat ik de haaknaald nog eens bovenhaalde, dus ik was blij verrast om te zien dat ik het nog steeds in mijn vingers had.

En het is even leuk als ik me herinnerde !!


Ik weet niet dat jullie het al wisten, maar ik ben linkshandig. Wat dus een pest is om handwerken aan te leren, zo mocht ik ondervinden op mijn 12-13 jaar.

Ik moest namelijk van een zeer koppige T.O-leerkracht leren haken. Gut... heeft me DAT bloed-zweet-tranen gekost !
Want wat krijg je te horen als linkshandige?
'zo en zo en zo moet je dat dit doen, en zo moet je dat doen... en...ahja...die linkshandigen... die doen alles gewoon omgekeerd !'.

Zeer fijn.

Niet dus ;-)

Goed dat die T.O leerkracht niét van dat kaliber was, maar gelukkig eentje die zélf haar rechtste hand ging verloochenen om mij het links aan te leren. Zo ook mijn BumbleBee-mama die me elke steek in mijn hoofd prentte (met meer geduld dan ik ooit zou kunnen opbrengen).

Uiteindelijk, na héél veel moeite en tijd en gevloek en geschreeuw 'ik HAAT haken ! ik ga dat NOOIT nog doen na deze stomme oefening !!'... kreeg ik het toch onder de knie.

En ik was verkocht.

Dus op het einde van het schooljaar, ging ik met een klein hartje die lieve juffrouw Ingrid Thijs een mini-haakwerkje cadeau geven. Want speciaal om haar te bedanken, had ik mijn 'beste' skills boven gehaald...

Ik denk niet dat ze dit zal lezen, maar toch is ze nog steeds verantwoordelijk voor vele goede dingen in mijn leventje. Zowel beroepshalve als in mijn creatieve vrije tijd.

Dus bij deze: mercitjes !!

(En ook aan mijn BumbleBee-mama natuurlijk, maar dat weet ze wel ;-) want als ik al brulde van colére bij mijn leerkracht als het niet lukte... zo deed ik dat met tranen en hysterische buien bij mijn eigen mama! Ocharme toch... :-) ).

Maar... ondertussen zat die nieuwe hobby toch maar weer in mijn vingers en onder mijn vel !
En zo af en toe komt die weer gluren, als ik een leuk projectje kan bedenken.

Zo gaat dit hopelijk iets heel leuks worden... maar ik ga nog niet vertellen wat.

En wat denken jullie... zijn mijn haak-kunsten een beetje naar behoren?


Zijn hier nog zo'n linkshandige creatievelingen die héél graag willen leren haken, maar er nooit echt aan begonnen zijn? Want papier...euh... internet is geduldig, dus als er interesse is, wil ik gerust de moeite doen om een klein virtueel klasje over haken te beginnen.

maareuh, verder dan kleine projectjes en de basis-steken kom ik niet zenne,
de skills van mijn BumbleBee-mama heb ik nog LANG niet overtroffen.
Gelukkig maar... want zo kan ik nog elke dag bijleren.

Ik kan jullie een start geven, liefst zonder hysterische tranen en gevloek... want die linkshandigen... ze zijn niet enkel creatief, maar temperament hebben ze ook ! ;-)

1 opmerking:

  1. ik heb sinds een paar maanden het haken ook weer opgepakt na 15 jaar bijna niet gedaan te hebben... en ben gelijk verslaafd dus pas op!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...