donderdag 28 juli 2011

Reuze Macarons

Ik maakte reuze-macarons.
Niet met opzet eigelijk.

Ze werden gewoon nogal groot ;-)

Ik maakte eerst de praline-vulling van de macarons,
jazeker, dit wansmakelijke goedje is de vulling:


En dan maakte ik de macarons zelf,
ik liet ze een uurtje rusten op de bakplaat, net zoals het boek zegt:


En als ze uit de oven kwamen zagen ze er ook nog redelijk normaal uit:


Maar toen ze hun laagje vulling kregen,
leken ze ineens wel héél groot.


En horen ze niet glad te zijn?
En glanzend?

Was het misschien omdat ik mijn eitjes niet zo geduldig gesplitst had
en er wat eigeel tussen het eiwit geslopen was...
Want ik kreeg niks meer dan badschuim-achtig-flubber-eiwit toen ik het wilde opkloppen en het moest dus écht opgeklopt zijn.

Dus ik kieperde heel de handel weg en begon met 'nieuw' eiwit...
Wat dus eigelijk niet mag.
Zegt de boek ;-)
Dus daarom misschien?

Ik ga het gewoon nog een keertje doen ;-)

Want aan de smaak mankeerde het niet...
Mierzoet,
maar lekker!

3 opmerkingen:

  1. Haha ze zien er inderdaad reusachtig uit!
    Ik wou dit in de vakantie ook eens uitproberen.
    Aangezien ik fan ben van de recepten op libelle-lekker, deze tip: http://www.libelle-lekker.be/recepten/zoeken/2680/vanille-chocolade-macarons
    Groetjes
    Eline S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zolang ze maar lekker zijn en volgende keer zijn ze mss mooier
    ( ben aan de sjaaltjes voor mvm begonnen te zien op mijn blog)

    groetjes cheneson (marina)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmmmmmm dat ziet er lekker uit!!!
    Ik heb vanmiddag 2 Christoffeltaarten gemaakt en ben nu een spekkoek aan het maken... het ruikt hier heerlijk in huis!1

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...