woensdag 3 oktober 2012

Tutorial: mini-taartjes, de frambozenjam.

Een tijdje geleden
zeg maar een hele tijd geleden
 
Tot nu toe is het er nog niet van gekomen om er een tutorial over te schrijven,
dus daar beginnen we nu aan !
 
Een taartje,
ookal is het een mini-versie,
heeft een vulling nodig.
Botercreme om af te smeren.
Een mooi laagje voor er over
en versiering.
 
Ik begon met de vulling.
 
Dat werd frambozenjam met limoen.
Ik geef even het recept voor veel jam mee,
dan kan je zelf aanpassen naargelang je nodig hebt.
 
1kg geleisuiker
1kg frambozen
sap van 1 limoen
 
Ik nam 444gram
ik moest tenslotte maar enkele taartjes vullen
en zo'n confituur eters zijn wij ook weer niet.

 
Die zwierde ik in een pot met de suiker en het sap.
Ik plette de framboosjes een beetje,
voegde de suiker en het sap toe.
 
En liet het dan koken.
Wel blijven roeren graag.

 
Ondertussen kon ik de potjes voor de confituur al afwassen,
ontsmetten en in goed heet water zetten.

 
Mijn confituurtje zag er ondertussen zo uit.

 
'goed laten pruttelen en borrelen en doorkoken'
zei het recept.
Dus dat deed ik dan maar.

 
En na 5 minuutjes ferm gebroebel mocht het dan in de potjes,
*hup* die dotjes van potjes ondersteboven.
wel met een dekseltje op he mannekes...
En laten afkoelen !
 
 
Rap genoeg je taartjes maken is nu de boodschap,
voor alle jam al op is ;-)
 
Volgende keer maken we de limoen-botercreme !

4 opmerkingen:

  1. Hmmm... frambozen en limoen, klinkt als een lekker fris confituurtje! zullen vast lekkere taartjes (of bokes, toastjes, ...) worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmmmmmmmmm yummy..
    Dat ziet er lekker uit.

    Super bedankt voor de knoopjes, heb ze vandaag binnen gekregen.. binnenkort zie je ze wel verschijnen..
    Ik ben er echt heel blij, je heb ze echt super mooi gemakat, perfect van vorm..
    Helaas was de envelop open gegaan, onderweg, hoop dat ze er allemaal nog in zaten..
    Liefsss

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oooh :( zo spijtig! Stomme post! Ik had er 35 ingestoken, hopelijk zijn er geen kwijt? Heb je er nog genoeg om je projectje af te maken?

      Verwijderen
    2. Er zitten er nog 31 in, maar ik heb er denk ik wel genoeg.
      Ik wil hem volgende week afmaken, dan zal ik het zien, weet ff uit me hoofd niet meer hoeveel ik er nodig heb

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...