maandag 1 oktober 2012

*woef !*

*zwaai zwaai*
 
Hallo allemaal ! Ik ben terug uit mijn blog-vakantie,
vol inspiratie en goesting om er weer in te vliegen.
 
Dus we beginnen er direct aan !
 
Een lieve collega van me was jarig een tijdje geleden.
dus dat vroeg om een cadeautje.
 
En cadeautjes zijn pas echt fijn om te geven als je ze zelf gemaakt hebt.
Toch?
 
Dus ik ging aan de slag met een handdoek en mijn naaimachine.

 
Ik knipte er een stuk af,
boorde dat mooi af met een fantasie-steekje
dat je anders nooit gebruikt, ido-meaal !
en stikte er lijntjes door.
 
Zien jullie wat het is geworden?

 
Omdat de collega van dienst zo kierewiete-zot is van honden,
vooral de buldog-versies ervan.
Zocht ik een voorbeeldje,
simpel genoeg voor wat ik ermee wilde doen.

 
Ik knipte dat schatje uit en testte het al eens een keer op een proeflapje.
En dan kon het echte werk beginnen.

 
De textielverf mocht nog eens uit de schuif komen.
Een penseeltje erbij...

 
Vooooooorzichtig langs de randjes van het hondje doppen.

 
Zodat ik mooi de omlijning ervan op de stof had.

 
Inkleuren maar !!

 
Goed heen en weer wiebelen, want een handdoek heeft zo van die fluffy haartjes,
en dat moest allemaal roze zijn.
 
Helemaal laten drogen.
 
 
En dan had ik dit !
 
 
Om de textielverf vast te zetten op de stof moest ik wachten tot het droog was,
dan een handdoek er over leggen en strijken op hoge temperatuur.
Bij mij was dat 3-5 minuutjes,
dat scheelt van merk en soort verf.
Dan kan je dat wassen op 30° en het blijft mooi en geeft geen vegen.
Perfect voor zo'n creatieve uitspatting !
(de verf komt van Ava en heb je in verschillende soorten en kleuren)
 
Een rol dient om op te rollen,
dus ik naaide aan de randjes nog wat roze satijnlint.
Zodat ze het met een grote strik kon dichtbinden.

 
En dit was mijn cadeautje !

 
Perfect om mee te nemen op vakantie, met make-up penselen in
of tandenborstels.
Of allebei?



8 opmerkingen:

  1. welkom terug in blogland ☺
    wat enorm mooi en leuk bedacht zeg
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel !
      Een makkelijk en leuk cadeautje, fijn toch?

      Verwijderen
  2. Welkom terug!
    Wat een super leuk idee weer van je.
    Gelijk weer aan de slag.....
    Mooi gemaakt.
    Lieve groetjes,
    Corien.
    http://CreaCorien.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha gezellig dat je er weer bent ;o) en wat een leuk persoonlijk kado ik dachteerst dat het voor hondenkluifjes was maar toen ik verder las zag ik de mooie vakjes.Leuk gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi :D het kan ook voor hondenkluifjes zijn, maar dan toch wel vrij grote exemplaartjes ;-)

      Verwijderen
  4. Welcome back!!
    Wat een leuk idee.. mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...