maandag 5 september 2011

Ideale zomersnack: rabarber !


Als kleine petoeter kreeg ik af en toe rabarber voor mijn neus...
ik wist nog dat het 'gek' smaakte, en dat je er véél bruine suiker bij at.
Dat was 15 jaar geleden...
Nu kreeg ik laatst een stukje als proevertje bij mijn Bumblebee-ouders,
dat ik grondig geinspecteerd heb voor ik het effectief in mijn mond stak.
Toen mijn mama met het pak kindekessuiker kwam aandraven,
was ik helemaal verkocht !
(daarvoor was ik niet helemaal te overtuigen ;-) )
Sindsdien was het 2 weken aan een stuk mijn middag-snackje!
Niet met bruine suiker, maar met kristalsuiker.
Njammie !

Pellen, in stukken snijden, en véél suiker toevoegen zodat je kan doppen.
Eten maar !

4 opmerkingen:

  1. oei ik voel mijn smaakpapillen samentrekken hihi, ik maak er (draadjes) appelmoes van , in stukjes snijden met aanhangend water op een zacht vuurtje met vanillesuiker en doe er dan later wat rietsuiker bij , afbinden met maizena of custard.....erg lekker.....
    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heerlijk. En ik heb wel het plan om het binnenkort een keer klaar te maken. Ik heb een kind dat een voorkeur heeft voor zoet en zuur. Hier koken we het ook meestal, voor als groente bij het avondeten (wel met vrij veel suiker)
    Maar ik wil ook eens proberen er een lekkere taart van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind rabarber geweldig, maar verder dan zelf rabarbermoes maken/koken vind ik tot nu toe genoeg ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh ! rabarber ! dat heb ik al in geen eeuwen geleden gegeten ! Zeker niet ' uit het vuistje '. Dat is echt iets van mijn kindertijd en ik krijg er helemaal terug goestung in sé !

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...