donderdag 8 september 2011

Nice to meet you: Blé

Ik ben verslaafd aan bakken,
liefst zo zoet en zo veel mogelijk.
Maar dat wisten jullie al ;-)
Daarom moeten we af en toe aan de noodrem trekken en haal ik schoorvoetend onze 'Sonja Kimpen boek' naar boven.
Voor vele dingen trek ik mijn neus op, maar eerlijk is eerlijk... ik ben nu eenmaal een viesneus.
Maar 'Blé' was een goede ontdekking.
En vele mensen kennen het nog niet.
Daarom, alstublieft:
Iedereen kent wel de ontbijtgranen die hier erg hard op trekken...
niet mijn ding. (bweeeeik dat stinkt zo hard!!)
Dus ik had al schrik voor de gekookte exemplaartjes.
Blé -of gewoon tarwe- kook je dus gewoon als rijst, het heeft een 20-25 minuutjes nodig om te garen en zacht te worden, geduld hebben dus anders bijt je er je tanden op stuk ;-)
Heel erg lekker en fris bij een slaatje, maar ook ter vervanging van aardappelen, rijst, pasta,...
Eens goede afwisseling dus !
Dit is een gerechtje vanuit het boek van Sonja Kimpen.
'Hazenrug met vrolijke vitaminestoot'

Als het beest maar een naam heeft.
We namen kip ipv hazenrugfilet... for the record.
Ik moet toegeven... ik was het doorheen de boek meermaals niet eens met madame Sonja.
Maar dit... is lekkerrrrr !
(ook de warme ananas is iets om echt te proberen ! )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...