zondag 24 juni 2012

How to: Roze fimo-knoopjes

Tutorial-tijd !
Haal de fimo maar boven want hier gaan je vingers van gaan kriebelen.

Wat heb je nodig?

- een uitstekertje
- een tandenstoker
- een blokje fimo
- een velletje bakpapier
- een oven
- een pastamachine of deegroller
- en een uurtje van je tijd

Eigelijk spreken de foto's voor zich,
maar ik kan het niet laten
zo wat flauwe kul er tussen verkopen
een mens moet laten weten dat ze er is,
toch?

Dus hier gaan we.


Kneed je blokje fimo zacht,
haal het door de pasta machine op een stand dat je goed lijkt als dikte voor je knoopjes.
Bij mij is dat de dikste stand
of de 2de stand.

Als je met je deegroller moet rollen,
dan rol je tot je denkt dat het oke is.
Enkele mm is goed.

Wil je een dik knoopje
of een heel fijn knoopje?
Dat is het voordeel van zelf maken:
je kiest dat allemaal zélf.


Men neme dan dat uitsteekvormpje
laat je even volledig gaan in dat lapje fimo,
even wiebelen met je vormpje, zorgt dat het makkelijker los komt.


Ga eerst met je vinger over het randje,
dit haalt rafeltjes aan de rand van je knoopje weg en geeft een mooier resultaat.
Duw dan met je vinger voorzichtig je bijna-knoopje uit het vormpje.


Maak zoveel je wil...


Breng details aan,
als je details wil.
Ik prikte met een tandenstoker gaatjes in de blaadjes.
Niet helemaal erdoor,
maar toch diep genoeg dat je ze goed zou zien.



Dan nog twee gaatjes in het midden.
Of vier, als je dat liever hebt.

En je knoopjes zijn klaar om in de sauna te stappen.

Een half uurtje bakken op 130°.
(remember: zet je venster open als je fimo afbakt, en kuis je oven héél grondig uit na het bakken!)

Et voila !
Je hebt je knoopjes.

Schuur onregelmatigheden weg met een velletje heel fijn schuurpapier.
Geef ze eventueel een laklaagje,
of laat ze lekker mat.

Net zoals je zelf wil.


8 opmerkingen:

  1. tof ! ik heb ook zin om nog eens te fimo-en .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen ! Bij jou komt er ook steeds heel wat moois uit verder ;-)

      Verwijderen
  2. ik moet me toch eens aan de fimo wagen dit ziet er zo leuk uit. Maar moet eerst mijn oven terug hebben (en dan wil ik ook je fantacake maken....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe eerst de fantacake en dan pas de fimo dan, iets om te snoepen terwijl je prutst en freubelt is altijd fijn ;-)

      Verwijderen
  3. ze zijn superschattig ik ga dat zeker eens uitproberen, alleen zo'n klein vormpje heb ik niet dus dat moet ik eens even gaan bekijken hoe ik dat zal gaan doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euh, ik kan ook niet direct op alternatieven komen... je zal wel iets vinden ;-)

      Verwijderen
  4. Ik vind ze er zo geweldig uitzien..
    Echt super.... kan niet wachten om ze in het echt te zien....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O oo, schandalig, je hebt ze nog stééds niet gekregen van me ! *bloos* maar ik heb ze gevonden ondertussen, uit onze verhuisspulletjes. Netjes weggestoken in een doosje, en dat doosje ook in een doosje en DAT doosje in een kartonnen doos ;-)

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...