vrijdag 22 juni 2012

Roomboterkoekjes

Een receptje dat niet klopt.
Daar gaat mijn haar van omhoog staan.
En da's geen zicht,
i'm telling you.

Dus laat ik jullie even niet sakkeren zoals ik sakkerde,
en gewoon meegenieten van het juiste receptje.
Nodig?
 150g roomboter
snufje zout
200g bloem
1 ei
100g suiker

Wat ik deed:

Mijn roomboter liet ik zo lang buiten de ijskast staan, dat ze bijna lopend werd.
En dan kwatste ik er alles gewoon bij.
Niet dat het veel was,
dus dat mocht bij elkaar.


En ik liet mijn woodie-tje het vieze werk doen.
'hahaaaa' dacht ik 'eens écht makkelijke koekjes!!'

Domme meid.


Toen... zei het recept, dat je het 15 minuten in de koelkast moest leggen.
En dat het dan hard genoeg zou zijn om een rol van te maken,
dit te snijden in plakjes
om dan de bullen af te bakken.


Niet dus.
Not funny,
als je er op rekent dat je na een half uurtje koekjes gaat hebben
die je cadeau kan geven aan iemand.

Je KAN het uitrollen tot een rol,
om dan plakjes te snijden
en dan de bullen in de oven te zwieren
zodat je geurige koekjes krijgt.

Maar dan moet je eerst 2-3 ellendig lange uren zitten staren naar een gesloten koelkast.

Niet erg hoor.
Zolang je daar maar rekening mee gehouden hebt in je planning.

Het resultaat geeft effectief héél erg lekkere boterkoekjes.
Zacht van binnen,
met een heel licht krokant buitenlaagje.

Ze zetten wat uit, dus big nono voor ingewikkelde uitsteekvormpjes te gebruiken.
Gewoon easy:
rolletje maken,
ijskast in.
Twee uurtjes later snij je die rol heel makkelijk in plakjes.
10-13 minuutjes in een voorverwarmde oven van 160°
en *ting*
je hebt njammie koekjes.


Njammie én makkelijke koekjes.
Maar wél enkele uurtjes opstijf-tijd geven.
Uitrollen met een deegroller is géén optie.

Been there, done that.

Smakelijk !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...