zaterdag 9 juni 2012

Tijd voor iets nieuws !

Overal kwam ik ze tegen.

Meneer van Goe-Gebakken was de eerste.
Dan die van de Meesterbakker
(jaja, ik ben bak-programma's-op-tv-verslaafd!)
en dan in zowat élke kook en bakboek dat ik vastnam,
stonden ze OOK al.

Watte?

Awel.
WAFELS !

En een mens kan daar dan zo'n goesting in krijgen!

Dikke pech natuurlijk als je geen wafelijzer in je bezit hebt
en je not a clue hebt hoe je daar nu feitelijk aan moet beginnen.

Dus.
Ik trok een lipje
zo'n schattig zo.
En ik wapperde wat met mijn overdreven-lang-ooghaar.
Dat schijnt er onweerstaanbaar uit te zien.

En zei mijn Bumblebee-vriendje nu-toch-wel-niet* dat hij eigelijk al eventjes een nieuw croque-monsieur-machinetje wilde.
Want het onze voldeed niet aan zijn wensen.

Zijne boterham paste er niet in.
Klein detail natuurlijk...

Dus wij gingen op zoek naar een wafelijzer.
Met croque-monsieur-platen er ook bij.

Vraag dat nu aan vriendje,
en hij zal zeggen dat we op zoek gingen naar een croque-monsieur-machine.
Met wafel-ijzer-platen erbij.

Ieder zo zijn kijk op het verhaal.

En we vonden het !



Schoon toch... zo'n spiksplinternieuw apparaatje.

Een beetje eng ook, moet ik toegeven.
Want dat gammele machinetje
je weet wel, waar vriendje zijne boterham niet inpast
is één ding.
Maar deze schattebol is groot.
En zwaar.
En very hottentot !

Dus met een dik ei* begon ik er aan...
Hoe dat avontuurtje juist ging
dat is voor een volgende keer ;-)
Maar ik kan al wel zeggen:
zelfgebakken wafels zijn lékker !



*nu-toch-wel-niet = per toeval, out of the blue
*met een dik ei = met wat schrik

Fijn weekend allemaal !

10 opmerkingen:

  1. Oh lekker zeg... en dan met warme kersen erop : )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn wafelijzer zou ik ook niet meer kn missen, Heb je de fijne platen al, voor de nieuwjaarswafeltjes??? Ook heel lekker!
    http://lekkerbekkenmaar.blogspot.be/2012/01/nieuwjaarwafeltjes-krokant.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die hebben we nog niet, maar staan wel op mijn wanna-want-lijstje. Maar eventjes zo met deze bakken, want voor 35euro per stel platen... daar kan je al eens over denken he ;-) Ik klik direct door naar je receptje ! Dankjewel !

      Verwijderen
  3. heb je de bovenste wafels ook zelfgebakken.......daar zou ik wel een receptje van willen ;-)

    gr carla

    ps gezellig blog heb je !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was mijn allereerste baksel, ziet er niet slecht uit he.
      Receptje komt er binnekort aan !
      (dankjewel !!)

      Verwijderen
  4. Gho zeg, die zien er fantastisch lekker uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inderdaad seg, mooi!!!
    Ik bak er eigenlijk bijna elke week, want de kinderen nemen er altijd mee naar school om na de middag op te eten, ik heb een kleintje en dat leeft al menig jaren, maar zolang het werkt... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmmmmmmmmm... ik wil ook nog steeds zo'n apparaat hebben lijkt me zo geweldig!!!
    Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...