zaterdag 14 januari 2012

De kersttaart, taart versieren

Een how-to kan je het niet noemen,
want het is de naam niet waard.
Taarten versieren is zo easy... dat je er moeilijk veel woorden aan vuil kan maken.
Maar kom, ik zal toch wat foto's laten zien ;-)
Misschien wekt het wat inspiratie op en dat is tenslotte mijn doel.
We beginnen met een blanco taartje.
Op een mooi taartplateautje.


Ik kocht mooi satijnlint en draaide het rond mijn taart,
als leuke accentje en afwerking.
Vasstkleven met een beetje glazuur.

Ik kocht verschillende kleurtjes suikerpasta
(jaja, je leest het goed, ik koos voor suikerpasta ipv marsepein!)

En twee heel erg leuke kerst-ster-uitstekers.

Ik rolde mijn verschillende kleurtjes dun uit,
en stak wat sterren uit.
Enkele van de mooie kerststerren,
en dan een klein basissterretje.

Als je wat *wiebele-wiebele* doet met je uitsteker voor je het terug op neemt,
dan zijn je randjes mooi zuiver en zonder hakkeltjes.

En vergeet niet te strooien met je bloemsuiker,
dit zorgt dat je suikerpasta of marsepein niet kleeft.

Dan schikte ik mijn sterren op mijn taart...
En als ik tevreden was met het resultaat,
dan plakte ik ze er op.
Een fijn penseeltje,
en wat eetbare lijm...

En dit was het resultaat.


Ik maakte er voor de fun ook nog wat koekjes bij.

Zo vertrok mijn mooie kersttaart naar de onderburen...
als cadeautje.
En ze waren er blij mee!


Voor de aller-eerste keer schetste ik mijn taart voor ik er aan begon...
je weet wel... meestal begin ik gewoon en we zien wel waar we uitkomen.
En nu had ik ineens een plan.
Een grof geschetst, op-niks-trekkend-plan.
Maar het was wel een plan.

En het werkt!

Oke misschien is het niet 100% juist,
maar de taart is exact geworden zoals ik in mijn hoofd had,
en dat kon ik gewoon niet goed op papier zetten ;-)
Zie je?
Taarten maken is helemaal niet moeilijk !!

Veel plezier ermee !

(oja... het recept van de koekjes volgt nog! Want ik probeerde weer eens wat nieuws ;-) )

Fijn weekend allemaal !!

6 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik wil ook zo'n buurvrouw!
    Eetbare lijm? Nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg, niet gek zo´n buurvrouw als jij. Maar goed, je bent het al een beetje in blogland, duzz... Ben benieuwd naar je koekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is weer prachtig, en echt heel winters zo met de sterren en kristallen.......een superkado om te geven en helemaal om te krijgen .

    groetjes ......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmmmmmmmmmmmmmm... zo zouden mensen bij mij ook op bezoek mogen komen!!!
    Ze waren vast heel blij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooow, wat een mooie taart zeg. Superleuk hoe je al je tips en triks op je blog plaatst. Ik kom geregeld even bij je buurten.

    Groet, Anouk

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...