woensdag 25 januari 2012

Kaas en ham flapjes

Hier ben ik weer met mijn flapjes !
Straks ben ik 'die één daar met haar flapjes'.
Iew.
Dat klinkt verschrikkelijk ;-)
Bon ja, flapjes dus he.
Ik had nog een aperitiefhapje nodig voor op kerstdag te kunnen geven aan mijn Bumblebee-familie.
En ik vond bij een philadelphia-kaas-smeer-ding een receptje voor flapjes.
Maar dan met philadelphia (deuh!) en iets kreeftachtig.
Ik had al een aperitiefhapje met philadelphia, namelijk dit 
(zo hatelijk he... linkjes in een blogbericht...
zo heb je het gevoel dat je op die link moet klikken,
 maar je wil eigelijk gewoon zonder ambetant gevoel dat je iets mist DOORlezen ipv ergens op te klikken...
 maar als je dat doet... dan kan je niet volgen,
want je weet niet waar de link naartoe linkt...
of ben ik hier de enige die zo wanhopig van het ene naar het andere kijkt als ik een linkje zie?)
(dus... geklikt? Anders weet je niet wat mijn andere aperitiefhapje was he... ;-) )
Dus.
Ik wilde mijn 2de aperitiefhapje niet OOK met philadelphia maken,
en ook niet met kreeft.
Dus eigelijk volgde ik het recept niet.
Maar wel de temperatuur voor de oven en de baktijd.
Toch ook al iets.
Ik heb niet veel foto's van mijn kaas en ham flapjes.
Euh.
Eigelijk maar ééntje.
Van als ze ready zijn, en nog te heet om te serveren.
Ik denk dat ik het een beetje te druk had voor foto's te trekken ;-)
Maar veel is er niet aan.
Ik had bladerdeeg genomen,
daar met mijn flapjes ding rondjes uitgestoken,
deze keer was ik zo clever om mijn flapjes ding te bebloemen
(gut wat een verschil !! Waarom deed ik dat niet éérder?)
en dan zwierde ik er wat hamblokjes in, en wat kaasblokjes,
tot mijn flapjesding half vol was,
dichtplooien,
goed aandrukken.
En het flapje op de bakplaat leggen.
Dat is het.
Niks met eierdooiers of doreren,
geen tijd voor.
Zet uwe oven op 200°C, om voor te verwarmen.
Zwier je bakplaat er zonder al te veel blabla in,
en 20 minuten later heb je geurende flapjes.
Laat ze nog 5 minuten afkoelen op een rooster,
of
doe dat niet en lach met je gasten als ze hun tong verbranden.
(ik was lief en liet ze toch maar afkoelen... ;-) )
Et voila, dat is het !

Lekker!

En in no time klaar.
Echt iets voor een apertiefhapje.
Het andere apertiefhapje is OOK makkelijk zenne...
(maar dat moet je wél eventjes klikken op die vervelende link ;-) )

Smakelijk !!

3 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...