donderdag 12 januari 2012

De kersttaart, voorbereidend werk

Nu we alles hebben,
is het kwestie van de biscuit mooi te snijden.
Dit kan in één laag,
of in 2 lagen.
Of als je biscuit heel erg hoog is, in 3 lagen.

Hoe je de taart mooi kan snijden en opvullen kan je hier in detail vinden.

Mijn taart was niet hoog genoeg voor twee lagen vulling, dus moest eentje volstaan.
Eerst spoot ik mijn dijkje van botercreme,
daar gebruikte ik een plastieken snoepzak voor, waar ik een puntje afknipte.
Werkt perfect.


Een dijkje van botercreme zorgt dat je suikerpasta en marsepein mooi blijft.
Je vulling bevat dikwijls veel vocht, suikerpasta of marsepein kan daar niet tegen en gaat dan lekken, vlekken of plat worden...
(en dat willen we niet !!) 
Dus spuit een dijkje... en je vulling blijft netjes van je decoratie af zodat alles nice and pretty blijft !

Breng dan je vulling aan.
Soms kan je dit doen met een spuitzak, of met een lepel.
Hier was het gewoon brut geweld,
want dat zal je zelf ook merken als je kersenvlaaivulling maakt...
als dat koud is, is dat gewoon één grote smurrie.
Maar smurrie is fun ;-)


Leg je bovenste laagje er dan mooi terug op, en druk een beetje aan.

Tijd om de boel van een laagje botercreme te voorzien !

Hoe je dat doet, kan je hier lezen.

(ik weet het, linkjes in een blogbericht, heel erg vervelend...
maar het is wel de makkelijkste manier.
De ene weet wel hoe het moet en wil dus heel die uitleg niet lezen,
en de andere gaat heel blij zijn met wat meer blabla er over
en kan dan snel de weg vinden naar de juiste uitleg)
En dan.
Eindelijk.
Kan je je taartje mooi gaan bekleden.

Je voelt me al afkomen...

Hierzo de link naar een volledig-aan-taart-bekleden-gewijd-blogpostje.

Zo zie.
Dan ben je klaar voor het decoreren !

(maar da's voor morgen !!)

2 opmerkingen:

  1. ben benieuwd naar je decoratie ;o)Zijn jasjes is weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...