woensdag 30 januari 2013

Bakles ! Deel 9

Bakles numero 9
ergens in het verre november 2012.
 
Boy loop IK even achter met mijn bakblogjes !
 
Maar kom.
Weinig blabla en veel foto's deze keer.
Dat mag ook wel eens ;-)
 
We maakten bladerdeeg,
iets minder twijfelachtig als vorige keer,
maar nog steeds niet 100% zeker van ons stuk.
 
Jaja, da's allemaal boter dat je daar ziet.
Gezond zelle, dat spul.

 
Maar zie een keer wat voor schoon laagjes al !
 
 
 
We leerden de kunst van de chocobroodjes maken.
 
 
 
De botercreme hoort er precies elke andere les wel bij.
 
 
Omdat we toch stilletjes aan richting feestdagen sjokten
was het ook tijd voor iets typisch eindejaars.
Kerststol.
 
 
 
 
 
 
De restjes bladerdeeg werder weer verwerkt in rozijnenkoekjes.
 
 
 
We leerden een fantaaaaastisch recept voor smoutenbollen.
Lékker !
 
 
 
 
De opgerolde biscuits waren er ook weer bij,
dat ging een stuk vlotter dan vorige week...
 
 
 
 
 
 
Zo eens tussendoor werd er een chocoladestuk gemaakt door onze leerkracht van dienst.
Niet nodig om te zeggen dat ik daar op stond te koekeloeren met mijn mond wijd open?
 
 
Na de break mochten de koeken er uit,
om af te laten koelen en verder af te werken.
 
 
 
 
 
Tot volgende week !
 

4 opmerkingen:

  1. Het recept van de smoutebollen wil ik wel :-)
    Enneuh, bakken met nagellak op, niet zo hygienisch he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die waren ZO lekker !

      En maak je niet ongerust, die blauwe nagellak, dat ben ik niet :D dat is een collega-leerling.

      Niet zo snel zijn met je oordeel ;-)

      Mijn handjes zie je op foto 3 !

      Verwijderen
  2. wow, ik sta er telkens weer van versteld wat jullie presteren, tijdens zo 1 les!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek he, wij kijken soms ook vol verbazing naar wat er dan allemaal op een tafel ligt, maar dat geraakt meestal zonder al te veel moeite weg hoor ;-)

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...