donderdag 31 januari 2013

*Einde januari*


Ja mannekes,
tijd om een te kijken hoe goed ik die meal-planner nu eigelijk heb kunnen volgen deze maand.
Ik plande een ganse maand vol.
 
Op dag 1 moest ik al direct beginnen improviseren,
niet bij stilgestaan dat je ook na het feesten nog moet eten blijkbaar?
Na wat geneuzel in de kasten kwam ik tot een conclusie
er was niet veel in huis.
Maar bloem-eieren-boter-suiker kan je hier ten allen tijden vinden.
Dus werden het pannekoeken.

Op fonsies wijze natuurlijk.

 
Voor dag 2,
tja dat was een woensdag...
en op woensdag gaan wij normaal traditiegetrouw frietjes eten bij mijn bumblebee-ouders.
Maar die arme dutsen waren ziek
dus...jaja...dat werd weer nadenken !
 
Gelukkig had ik zo ergens een zakje pasta gekocht
van de gevulde soort.
Voor met een sausje te eten.
En nog wat erbij.
Dat is exact wat ik in de winkel dacht
'met nog wat erbij'.
Maar,
de muizen vielen nog steeds dood in onze kasten.
Dus die 'nog wat'...
dat werd weer improviseren.
 
Give me a break,
ik moest daar nog wat inkomen
in dat planner gedoe.
 
Me dunkt dat ik dat toch fijn bij elkaar gekwatst had.
Pasta met tomaatjes,
cashewnootjes,
pijnboompitjes
en een romig sausje van heel wat kruiden bij elkaar.
 
't was lekker zeg ik u.
Néh!
 
 
Voor dag 3,
onze spaghettidag.
Werd het dus spaghetti.
Met saus uit een potteke.
Voor de allerlaatste keer.
 
Want mijn planner kwam samen met een goed voornemen:
ge maakt uw saus vanaf nu terug zélf!
 
Dag 4 was ne gemakkelijke.
Vrijdag is een dag dat bumblebee-vriendje al een broodje eet 's middags.
Ik vind het dan lichamelijk onverantwoord om 's avonds ook nog een dikke diner achter de kiezen te werken...
dus maken we van vrijdag een soepdag !
 
Meteuh...
soep uit een pakske.
*grinnikt*
 
Nog een goed voornemen:
zelf uw soep maken.
 
Maar bon.
Het werd soep uit een pakske
met een toastje erbij.
 
 
Dag 5 werd een gezond dagje.
Wat kip,
wat groentekes
jaja, we waren eindelijk tot bij de winkel geraakt
en een wrapje erbij.
Alles ne keer door elkaar husselen en op diene wrap zwieren.
en klaar is kees.
 
Voor maandag,
dag 7.
Dacht ik zo om pannekoeken te maken,
ofja, dat stond op mijne planner.
Maar omdat ik dan die dinsdag ervoor dat moest maken
ter improvisatie
was ik eigelijk content dat mijne frank op tijd viel...
het was verloren maandag.
 
Dus het werden worstenbroodjes
en appelbollen.
 
 
Dag 10 was het terug spaghetti-dag.
Mét zelfgemaakte saus deze keer.
Waar bumblebee-vriendje dan een bootlading worstjes bij kieperde
omdat er niet genoeg vlees in zat.
 
 
Dag 11: soepdag !
 
Euh.
Nog steeds pakskes soep...
ter verdediging:
onze diepvries zat vol met spaghetti-saus.
 
 
Op dag 12 vertrok ik 's morgens met een 'oei oei' gevoel.
De kookboek met het receptje in lag klaar,
de ingrediënten ook.
De aanwijzingen waren gegeven.
 
De rest was up to bumblebee-vriendje.
 
Maar zie ne keer.
En lékker !
 
Het werden dus mini-quiches,
met een twist er aan van bumblebee-vriendje ;-)
(lees: méér kaas!)
 
 
Op dag 14 was ik helemaal in-to de frikandellen maken,
dat stond zo op mijn planning.
 
Dat ik vergat dat het hoofdingrediënt van het gerecht van die dag...
patatjes waren.
 
En dat hebben wij niet standaard in huis.
 
Maar...
'zwier er dan rijst in?'
kreeg ik als tip van een lieve leester via mijn snoetenboekpagina.
 
Volgende keer zwier ik de rijst er onder in plaats van er op.
Maar het was lekker !
 
Saved the day !
Onze buikjes danken u.
 
maar dan een beetje anders.
 
 
 
Dag 17 was normaal weer een spaghetti-dag.
Maar het werd een after-work-feestje-dag.
Dus Bumblebee-vriendje moest zijn plan trekken.
Ik was op trot.
 
Op dag 18 dacht ik:
'hey! vandaag is het pizza!'.
Dus we gingen lekker uit eten.
Pizza eten in stijl.
 
 
Op dag 19 viel dan mijne frank.
Euhm.
 
Dat was niet juist nie...
Het zou volgende week pizza moeten zijn...
Maar kom.
Zo'n overgrote ramp was dat nu ook weer niet.
Dag 19 werd,
schoon zoals op de planning.

 
Op den 21ste,
dag 21 dus...
Deed ik een oproepje om mijn eieren mooi te kunnen koken.
Ofja,
dat koken was niks in zijn eigen.
't was hoe ze uit hun schaal kwamen.
 
En ik kreeg weer veel hulp.
Wat zorgde dat ik mijn eitjes mooi kon pellen.
Om ze dan mooi te prakken voor mijn eiersalade.
 
Voor op vers afgebakken broodjes.
 
Tijdens het eten van dat -toch wel zeer lekkere- gerechtje,
vroeg bumblebee-vriendje voor wanneer dan die verse groentjes waren die in de koelkast klaarlagen.
 
En daar ging diene frank weer.
Oepsie...
we moesten die dag helemaal geen eiersla eten.
Maar wel groentjes en kip !
 
Maar aaaaaach.
Queen van improvisatie ondertussen...
dat loste ik wel weer op.
 
Op donderdag, dag 24
weet ik niet meer om welke reden...
maar we aten geen spaghetti.
 
Nu wéér niet?
Wat is dan het punt van een spaghetti-dag, hoor ik u mopperen?
Ik versta het ook niet.
 
Het werd macaroni uit een maggie zakje.
Een grote portie ook...
 
 
Dag 25,
je weet wel, vrijdag.
Soepdag.
 
Maar kijk nog eens naar die portie macaroni hierboven.
Wij zijn maar met zijn twee he.
Da's voor een half leger.
 
Dus terwijl vriendje op trot was,
weg met de mannen van het werk.
 
Knabbelde ik de resten op.
Voor de tv.
Zetel-food,
zoals wij dat hier zeggen.
 
Dag 26.
De dag van de pizza.
Normaal dan toch.
 
Het kostte ons flink was discipline.
Want twee keer pizza was toch niet zooooo erg?
 
Lang verhaal kort:
het werden pannekoeken.
*grijns*
 
Trek hier al een conclusie uit:
als ik moet gaan improviseren:
't worden 9 van de 10 keren gewoon pannekoeken.
Niks mis mee.
 
En het laat zich nog schoon fotograferen ook.
 
Ik zie mijn bumblebee-mama nu al de wubbes krijgen.
Van 13 km afstand.
Goe he, hoe dat ik dat toch weet.
'speel niet zo met uw eten!!'.
 
Te laaaaahaaat ! ;-)
 

 Den 28ste dan.
Dag 28 van de afbakbroodjes.
 
Werd het dan toch maar kip.
Uit een zakske.
Met groentjes,
die raar maar waar, nog steeds vrij vers waren.
 
Bon.
 
En dan vandaag.
Zijn we de 31ste.
Dag 31 dus.
 
't is nog gene avond.
Dat heb ik niet goed uitgedacht...?
Wat als ik nu ineens deze avond een topdiner op tafel zet?
Dan kan ik dat ook niet bij de menu van februari flansen?
En hier ook niet bijzetten?
Want gullie gaat niet wachten tot 21u deze avond voor de blog van vandaag...
 
Hmpf.
 
Maar troost u.
Ge mist niet zoveel.
't is spaghetti vandaag.
Zoals dat hoort op een donderdag.
 
Voila.
 
En voor ge het u afvraagt.
Wij gaan niet dood van de honger op dinsdag, woensdag en zondag.
Dinsdag heb ik mijn bakkersopleiding,
dus eet ik niet thuis en spreekt vriendje zijn relatie met het croque-monsieur-machinetje aan.
 
Op woensdag eten wij -normaal- frietjes bij mijn bumblebee-ouders,
en op zondag,
als ik niet werk,
dan springen we ook weer binnen daar om mee te knabbelen van het sandwich-feestmenu.
 
Mensen van't goei leven he.
 
Het was niet zonder slag of stoot.
Maar mijn eerste maand met de planner zit er op !
*geeft zichzelf een schouderklopje*
 
 

6 opmerkingen:

  1. Een maandplanning is geen slecht idee. Ik ga voor februari een planning maken met wat ik nog heb. Dan gaat de voorraad eens een beetje op. Of natuurlijk de restjes voorraad in de vriezer aanvullen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is een goed idee ! Je steekt altijd maar bij en bij in die diepvriezer... ik haalde overlaatst een raarsoortig ding uit een doosje, en ik kon met geen mogelijkheid zeggen wat het was, of geweest was.
      Dat overkomt me niet dikwijls, dus dan is het wel eens grappig.

      Verwijderen
  2. ik heb dat ook altijd gedaan een maandplanning maken.. werk ideaal.. is alleen versloft..
    pannenkoeken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier en daar misschien ietske van de planning afgeweken, maar ge hebt dat toch maar ferm gedaan! En honger / goesting dat ik krijg van al die lekkere foto's, man man toch :-)
    succes in februari!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over het algemeen is ie nog vrij oke he? ;-) En awel ja, toen ik bezig was met dit blogje kreeg ik ook serieus honger :D

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...