dinsdag 1 januari 2013

* Januari *

*hup*
En we zijn vertrokken voor het nieuwe jaar !
De beste wensen voor 2013 allemaal !
Hopelijk hebben jullie gezellige feesten gehad
kunnen genieten van enkele vrije dagen
en zijn jullie nu helemaal klaar voor het nieuwe jaar.
 
Ik sta alvast te trappelen.
 
Omdat dit jaar nogal wat veranderingen voor ons gaat inhouden
en ik ben niet zo goed met veranderingen
je kent dat wel... controle-freak-achtig
heb ik besloten om ons leven nog meer controle-freakerig te maken.
 
Zodat we in 'tijden van chaos' toch nog steeds iéts hebben om ons krampachtig aan vast te klauwen.
Ik zeg nu wel 'ons'.
Maar eigelijk bedoel ik gewoon mezelf.
Bumblebee-vriendje heb ik nog geen één keer horen zeggen dat hij nood heeft aan mijn controle-freak-toestanden.
 
Als ik dan begin te freaken over iets
krijg ik een opgetrokken wenkbrauw
een ingehouden lachje
en denkt hij vast weer in zichzelf
'o jee... daar gaat ze weer'.
 
Dus laat ik eerlijk zijn.
 
Ik heb nood aan controle.
En ik heb dan ook gans het www afgezocht achter iets dat me kon helpen.
Viel me dat tegen dat niemand me echt een pasklare oplossing kon bieden.
 
Dus verzon ik zelf maar iets.
 
Ik maakte een planner
een kalender.
Voor onze eetgewoontes eens terug op rails te krijgen.
En ook gewoon omdat ik er een grondige hekel aan heb dat ik dode muizen uit onze kast moet plukken
of 15 keer in een week naar de winkel moet struinen omdat ik weer iets vergeten ben.
 
Met een zucht van frustratie begon ik deze dan in te vullen
want hoe begin je daar nu aan...
 
Awel.
Dat viel goed mee.
We hadden al een spaghetti dagje
dus ik verzon een soepdagje erbij.
Op woensdag zijn het frietjes bij mijn bumblebee-ouders...
op dinsdag ben ik niet thuis en eet bumblebee-vriendje altijd een croqueje...
En zo ging ik verder tot onze week vol was.
 
 
Om toch nog een beetje beter te kunnen plannen...
maakte ik ook een weekplanner.
Waar ik dan op kan schrijven waar het receptje staat
of wat we nog moeten kopen...

Geweldig.
Ik moest me geen zorgen meer maken voor de maand januari...
't was in de sjakos *
Zo simpel kan het dus zijn.
 
Maar.
Ook mijn blogje kon wel extra controle gebruiken.
Want het jaar kan wel eens chaotischer worden dan ik nu kan voorzien
dus ik dacht...
tiens...
laten we ook een blogplanner maken !
 
Maar ook hier liet het grote www me in de steek.
Want ik wil mijn blogje niet in iemand anders zijn planning squeezen.
Of in een vakje steken.
Of mezelf niet meer de luxe gunnen om creatief te zijn.

Dus ik prulde wat met vakjes en lay-outs.
Viste hier en daar ideetjes van pinterest op.
En *tadaaaaa*
mijn eigen blogplanner was geboren.
 
 
Een kalender om alles netjes op een rij te zetten,
plaats genoeg voor controle-freak-lijstjes.
 
Ruimte voor projectjes en ideetjes
en vooral:
veeeeeel plaats om te schrijven
of te tekenen
of te krabbelen
en door te strepen en nog meer te krabbelen.
 
En toen...
toen kon ik opgelucht zuchten.
Want het doet deugd om te weten dat je voor een ganse maand alles onder controle hebt.
Of toch een beetje...
want je weet maar nooit.
 
Ik stak alles netjes in een boek met kaftjes
lekker makkelijk,
overzichtelijk
en vooral: easy om proper en clean te houden.
 
En toen ging ik heen en weer springen van enthousiasme voor mijn bumblebee-vriendje tot hij zei dat het toch wel heel knap gedaan was van me.
Ik zou gezworen hebben dat ik die wenkbrauw weer omhoog zag komen...
 
Nu.
Ik heb nogal moeten zoeken achter inspiratie
voorbeeldjes
of iets waarmee ik kon starten.
Om dan uiteindelijk gewoon mijn eigen ding te doen,
met hier en daar een gepikkedieft ideetje met een eigen draai er aan.
 
Maar als ik iemand een plezier kan doen met mijn planners
al dan niet om te gebruiken
of gewoon als inspiratie voor je eigen versie.
 
Ik deel ze graag met jullie:
 
De kalender voor de maaltijdplanner:
Met de weekplanner,
gewoon even aanpassen over welke week het gaat,
en je kan dezelfde gebruiken voor gans het jaar.
Mijn kakelverse blogplanner,
de kalender.
 
Met deel 1 van de weekplanner.
Een to-do lijstje,
en plaats voor ideetjes en projecten.
Deel 2 van de weekplanner.
Met een speciaal plekje voor speciale dagen zoals kerstmis,
pasen of misschien wel valentijn.
Met een plekje voor gezellige,
leuke en grappige herinneringen op te schrijven.
Een roze stukje voor je statistieken.
En veeeeel krabbelruimte voor alle inspiratie voor de week erna.
Hopelijk zijn jullie er iets mee,
voor mij is het alvast een flinke hulp.
 
De kalenders voor volgende maand zet ik elke éérste dag van de maand op mijn blogje
zo zijn alle mede-controle-freaks ook helemaal gerust gesteld ;-)
 
*'twas in de sjakos: het is opgelost, gefixt, geen zorgen meer
 


17 opmerkingen:

  1. Het is zo'n opluchting om te weten dat ik niet de enige ben met die karaktertrekken... en dat de mannelijke wenkbrauwen ook ergens anders eens gefronst worden :) - Gelukkig Nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja hoor, die worden hier regelmatig gefronst ;-)

      Ook gelukkig nieuwjaar voor jullie!

      Verwijderen
  2. Gelukkig nieuwjaar.

    Wat ben jij geordend erbij zeg!!
    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig nieuwjaar ook voor jou annette !

      Eneuh, we doen ons best he.

      Verwijderen
  3. Knap gedaan! Ik wens jullie een super, gezond, liefdevol, creatief én georganiseerd 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, jij begint er goed georganiseerd aan! Kan niet mis gaan op die manier!
    Dankje voor het delen, merci voor de lieve wensen en veel geluk (met goeie planning!) in dit nieuwe jaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd of het effectief niet mis gaat ;-) we zijn drie dagen ver en ik heb al twee dingen aan mijn meal-planning veranderd ;-)

      Verwijderen
  5. leuke ideetjes, ik wou voor mezelf dit jaar ook een planning maken maar dan voor het huishouden zodat het een beetje verdeeld en vlotter wordt en er meer tijd over blijft om leuke (creatieve) dingen te doen.

    Groetjes
    An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's het volgende dat aangepakt moet worden... veel succes ;-)

      Verwijderen
  6. Hier ook een controle-freakje dat alles perfect wil doen...ik ben heel blij met je kalenders en ga er dankbaar gebruik van maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is nog eens handig!!!! Jou start van het nieuwe jaar is zo wel heel goed begonnen.....succes met de planning van alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is nog eens handig!!!! Jou start van het nieuwe jaar is zo wel heel goed begonnen.....succes met de planning van alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allereerst wil ik je het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, met heel veel geluk, liefde en gezondheid en veel tijd voor creativiteit!
    Wat een geweldige blog poste je weer.....enig!
    Een goed begin.
    Ik ben ook n enorme controlfreak, mijn mannetje treks zelfs allebei de wenkbrauwen omhoog en lacht niet, maar zucht.....owwww.
    Ik hoop je planning te gebruiken om inderdaad wat huishoudelijke taken te plannen en weer terug te laten komen in verschillende maanden van het jaar.
    Dank je wel voor het delen en lieve groetjes,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jou hetzelfde corien, de allerbeste wensen en veel creatieve uitspattingen ;-)

      Hihi, die zucht heb ik nog niet gehad, maar da's misschien voor over enige tijd ;-)

      Veel succes ermee !

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...