maandag 21 januari 2013

Happy Monday: week 3

Happy Monday is een initiatief om een beetje positiever door het leven te stappen.
Geen gezeur of gemekker over dingen die niet leuk zijn
of niet zo vlot gaan.
Maar wel kleine fijne dingetjes die je doen glimlachen
en beseffen dat het leven iets moois is.
 
Deze week was ik helemaal in mijn nopjes.
Want het is eindelijk winter !
 
Content als ik was demmelde ik lustig door de sneeuwige parking
naar mijn witte sneeuwbal-autootje.
Daar aangekomen moest ik natuurlijk eerst een lichte gok doen voor te weten waar
 de deur zich oooongeveer zou bevinden.
Ondertussen siepelde er al lustig wat frisse sneeuw door mijn roze
 -euh, witte op die moment-
zomerschoentjes om zich lekker te nestelen in mijn kousen.
 
Met een plof
voeten buiten boord, poep eerst, de auto in.
Zorgvuldig de sneaky sneeuw, die nog niet tot in mijn kousen geraakt was,
van mijn voeten af schudden.
En deurtje terug dicht.
 
Om dan met een lipje in het rond te kijken...
want moest ik nu zo vertrekken naar de werkvloer-plaats?
Wie weet was straks al dat moois wel weg?
Of had het een transformatie naar grijzige smurrie die *smooth smooth* onder je voeten doet in plaats van *iepe* *kriepe* ondergaan?
Dus dat risico ging ik eventjes niet lopen.
 
Dus.
Hup er terug uit.
Lustig weer die -al lichtjes zompige- schoenen terug in de fluffy sneeuw.
Kodakje opdiepen
en in het rond klikken maar.
 
 
 
 
Niet nodig om te zeggen dat ik na enige tijd lichtelijk overhaast terug naar de auto schoof ende schuifelde?
Om je niets meer aan te trekken van de ondertussen lekker doorweekte kousen,
diepvriesteentjes en snotterneus.
 
Ik kwam nog net op tijd de werkvloer-deur binnen gestoven.
Met een brede glimlach,
want ik had kunnen genieten van al dat moois.
 
En nu vandaag... sta ik te popelen om hierzo naartoe te gaan.
Dat kan niet anders dan prachtig zijn nu.
 
Tot volgende week !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...