zondag 27 januari 2013

Vis in een zakje !

Gooooodmorning allemaal !
 
Zondag = receptdag.
Maar omdat de diepvries eivol zit
en ik dus geen soep gemaakt heb deze  maand
kan ik ook geen soep-recept plaatsen
dus bye-bye blogkalender.
 
Maar bon,
er valt nog genoeg te vertellen.
Geen zorgen.
 
Deze maand stond ook vis-in-een-zakske op het menu.
Maggie-vis dus.
 
We maakten de kip en de macaroni al regelmatig.
Het receptje he mannekes,
niet de kip zelf.
 
Wat moet je doen?
Gewoon de achterkant van het zakske volgen.
 
*1*
Alles klaarzetten.
Wat room,
groentjes,
het zakske
en vis natuurlijk.
 
*2*
De groentjes eerst lekker stoven in een pan.
 
*3*
Niet moeshjie-moeshjie, er mag nog wat bijt aan zitten.
 
*4*
De inhoud van het zakje meng je met water en room.
 

 
*1*
Dan zeggen ze om de groentjes te verdelen in hoopjes
in de ovenschotel.
 
En ik denk dat ze dat er gewoon voor de lol bij geflanst hebben.
Maar kom,
voor een keer luisterde ik toch maar eens.
 
*2*
Ik kieperde er twee filetjes vis bij.
Vraag me niet wat voor vis.
Het zat in onze diepvries.
En het zat in de weg ook.
Dus nu is het uit de weg.
 
*3*
Dan mag dat goedje er over,
als het goed is zou je ovenschotel niet mogen overlopen,
maar de vis zou bedekt moeten zijn.
 
Ik moest wat heen en weer wezzeren* zodat ze niet boven kwamen piepen.
Tot zover het nut van die hoopjes groentjes dus.
 
*4*
En na een half uurtje in een voorverwarmde oven
*ting*
zag het er zo uit !
 
 
Pasta eters dat wij zijn...
 
*1*
Water koken.
 
*2*
Pasta er in.
 
 
Klaar !
 
Een hoopje pasta
een stukje vis
en veel groentjes met njammie kuiden er over !
 
 
't was zeker voor herhaling vatbaar !
 
Smakelijk !
 
*wezzeren: bewegen


2 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...