woensdag 1 februari 2012

Recept Chocolade Muffins

Ik ben helemaal zot van chocolade,
herkenbaar zeker?

Nuja.
Elk excuus om iets met chocolade te doen is goed,
het was de eerste keer dat ik iets maakte met mijn woodie'ke...
dus het moest iets makkelijks en rap zijn ;-)

Bij deze dus een recept voor easy-peasy chocolade muffins.

Wat heb je nodig?

115g zachte boter
110g kristalsuiker
2 losgeroerde eieren
130g gezeefde bloem
2 theelepels gezeefde bakpoeder
3 eetlepels gezeefde cacaopoeder
145g chocolate chips
175ml melk
45g geraspte kokos
 (maar ik hou niet van kokos, dus ik zwierde er extra cacaopoeder en chocolate chips bij)

Wat moet je doen?
Roer in een kom de boter met de suiker zacht en romig.
Klop er geleidelijk de eieren door.
Vermeng de bloem met het cacaopoeder.
Schep het bloemmengsel, de chocolate chips, de kokos en de melk vlug door het botermengsel.
Schep het beslag in 6 ingevette muffinvormpjes van 2.5dl inhoud.
Bak de muffins 35 minuten op 180°C (voorverwarmde oven!)
of tot ze gaar zijn.
Laat afkoelen op een rooster.

Mijn ingrediënten:

Ik foefelde en smolt de boter,
als je je boter niet in de ijskast bewaarde, is dit niet nodig.
Mixen met de suiker.


Cacao + bloem + bakpoeder, alles netjes door de zeef.

Nog eens checken bij de boter/suiker...
(i loooooove een kenwood, zalig om te multitasken !!)
ondertussen zwier je daar de eieren bij.
Zet uw papierkes klaar...
Of als je de bereiding wél deftig leest, zoals ik...
dan meet je je kottekes* van uw muffinplaat na,
zodat je weet hoeveel dl er in kan...

Kwats alles bij het boter-eieren-suiker mengsel.

En spatel er netjes door.

Giet diene troep in je papierkes,
of in je vorm.


En na een half uurtje krijg je dit !

Njam !
Héél je keuken (en de living-gang-traphal-...) ruiken nu heeeeerlijk naar chocolade en dat doet waarschijnlijk de buren watertanden.

Als je meer in je vormpjes doet,
komen ze hoger op en krijg je meer een 'muffin'.
Lékker !
Echt waar!

Smakelijk !!

*kottekes = gaatjes.
In dit geval dus uw vormpjes in uw bakplaat.

Oja...
Grappig om te weten:
een kenwood is geweldig om te multitasken.
Maar ik was in eerste instantie zo gefascineerd door het mengen en mixen van mijn woodie'tje, dat ik vergat ik dat nu tegelijk ook wel eens iets anders kan doen ;-)
Fun-fun-FUN !
Het gaat allemaal eens zo rap nu !!

6 opmerkingen:

  1. Een goede kenwood staat ook echt op ons lijstje. Voorlopig moeten we het doen met wat we hebben en zal ik zeker deze muffins nog wel bakken (en eindeloze variaties daarop)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk toch zo een fijn hulpmiddel als je kenwood, en ze zien er heerlijk uit je cupcakes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. in 1 woord...mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..
    heb ze ook al vaak gemaakt en blijven zo lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dit is super! Vanmorgen gemaakt, toen we hoorden dat we onverwacht bezoek zouden krijgen. Zelfs mijn neefje van 2 zei bij het in de auto kruipen: 'lekker koek' en zijn moeder is een veel betere bakster dan ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat fijn om te horen !! Ze zijn inderdaad wel superlekker, leuk dat het zo goed meeviel !

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...