zondag 23 december 2012

De Bumba-taart: de naam

Op een verjaardagstaartje hoort de naam van de jarige ukkepuk.
Helemaal in dezelfde stijl natuurlijk.
 
Nu ben ik vrij creatief,
maar zo uit de vrije hand Bumba letters gaan verzinnen,
dat ging me iets te ver.
Dus ik zocht op het www
 
Het ideale lettertype voor op de Bumba taart.
Normaal moeten die letters zwarte randjes hebben
en ik vond dat maar niks.
 
Geen zwart op mijn fleurige taart.
Nooo sir !
 
Dus ik ging aan de slag met de kleuren die meest voorkwamen in de rest van de decoraties,
en met lots en lots of geduld.
 
Wat heb je nodig om zelf ook zo'n naam te maken?
- verschillende kleuren suikerpasta of marsepein
- een spuitzakje met witte icing
- een klein uitstekertje
- een scherp mesje
- iets puntig maar niet te scherp
- een blad papier
- iets om te schrijven
- een deegroller of uitrolstokje
 
*1*
Ik moest weer vanaf mijn computerscherm overtekenen,
dat heb je als je geen printer in huis hebt...
Maar dat lukt dus perfect.
Dan duwde ik de letter door op mijn uitgerolde lapje suikerpasta.
 
*2*
Dat geeft ongeveer dit als resultaat.
 
*3*
Dan snij je met veeeel geduld en liefde al die lettertjes uit met een scherp mes.
Je gaat met je vinger langs de randjes zodat je alle rafeltjes en prulletjes wegwerkt.
En dan neem je een klein uitstekertje.
Ik koos voor het sterretje.
Even er op zetten,
en een klein duwtje geven
niet doorduwen !
 
*4*
En zonder al te veel moeite of prul
heb je dan een versierde letter.
 

*1*
Omdat ik allemaal sterretjes wel heel veel sterretjes vond.
Verzinde ik iets dat rustiger was
en toch lekker vrolijk.
Ik dotte met mijn icing een heleboel kleine stipjes op de rest van de letters.
 
*2*
Ook mijn '1'tje moest eraan geloven...
 
*3*
Al de lettertjes, en dat waren er niet zo heel erg veel,
legde ik dan voorzichtig op een stukje suikerpasta.
Ik rolde die suikerpasta vrij dik uit,
om toch een echt 3D effect te krijgen.
 
*4*
En volgde dan met een randje spatie de letters gewoon met mijn mes.
Zo kreeg ik hetzelfde effect
of zo toch ongeveer
als de originele Bumba letters,
maar niet zo donker
en niet zo op-elkaar-geperst.
 


Et voila !
Mijn naampje was ook ready !
 
nu nog een helemaal echt tentje,
wat prulletjes
en laat het versieren maar beginnen dan !
 


Deze versieringen kan je perfect enkele dagen op voorhand doen,
laten uitharden en klaar !
 
Fijne zondag nog !

3 opmerkingen:

  1. Knap gedaan, zeker zo mooi als de variant met zwart randje. Merci ook voor de link naar het lettertype, komt misschien nog wel eens van pas! groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat leuk en creatief gemaakt.
    Ben zo benieuwd.. naar de complete taart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ZALIG! en mijn naam zit er ook in verwerkt!

    groetjes
    (evi)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...