vrijdag 21 december 2012

De Bumba-taart: de cadeautjes

Een dagje later dan normaal,
maar geen nood, hier ben ik weer !
 
Mannekes, ik heb groot nieuws,
maar het is nog niet zeker
en ik ben er ook nog niet 100% gerust in
dus ik ga het nog niet verklappen...
 
Maar wat gaat het fijn-fijn-fiiijhiijjn zijn!!
 
Bon,
over naar de orde van de dag !
 
Ik maakte een Bumba taart voor mijn allerliefste neefje.
Op een Bumba-taart horen natuurlijk cadeautjes.
Vele en kleurige cadeautjes.
 
Dus vandaag geef ik even de tutorial van die pakjes.
 
Je kan die gebruiken op een verjaardagstaartje,
als cupcake topper...
of gewoon omdat ze zo koddig zijn.
 
Je hebt nodig:
- verschillende kleuren suikerpasta
- een spuitzakje, met spuitmondje nummer 1 of 2
- en als je hem helemaal hetzelfde wil als ik,
dan ook een koekjesuitsteker
 
*1*
Je begint natuurlijk met de basis voor je cadeautjes.
Ik vormde mijn suikerpasta door blokjes te snijden,
en deze dan af te ronden met mijn vingers.
 
Het was een kindertaart, dus het mocht allemaal wat ronder en 'liever'.
En daarbij vond ik dat het mooiste.
Je kan ook gewoon lekker strakke rechte cadeautjes maken.
 
*2*
Daar maak je dan een hele stapel van.
In verschillende kleuren en tinten.
Een klein en een groot en een rond en een vierkant,...
 
*3*
Suikerpasta kan je laten uitharden,
dan kan je het makkelijker hanteren,
staan er niet constant je vingerafdrukken in,
wat wel eens zo netjes is.
 
Je neemt je -gevulde- spuitzakje erbij
en geeft je pakje een mooi cadeaulintje.
 
*4*
Mét een strikje natuurlijk.
 
Laat het cadeaulint eerst drogen,
voor je het strikje maakt,
of de boel loopt in elkaar en je hebt gewoon een dot smurrie op je pakje.
 
Wanneer je dat te laat leest
en je te enthousiast aan de slag gegaan bent...
no worries.
Is me ook overkomen...
zijt content:
dat cadeautje heeft twee kanten.
dus draai de boel om,
en begin opnieuw.
Geen kat dat het ziet.

Ik maakte ook nog één open cadeautje.
Dat zie je hier.
 
Ik sneed er de bovenkant af,
prulde er de binnenkant uit,
duwde en porde tot het er properkes uitzag
en legde er dan het dekseltje terug op.
 
Niet meer dan dat.
 



Omdat alle versieringen heel makkelijk aangebracht moesten worden
very last minute en zonder al te veel prullen
stapelde ik al mijn cadeautjes op een basis van een wit stukje suikerpasta.
 
Uitrollen, niet al te dun,
uitsteken met een koekjesuitsteker.
Alle cadeautjes er op schikken,
beetje vastplakken met royal icing,
en hup, klaar !
 
Als afwerking dotte ik nog wat dottige dotjes aan het randje,
en alles mocht netjes drogen om goed stevig op de taart te staan.
 



Dit is, samen met de krulletjes,
ook makkelijk op voorhand te maken.
Ook met restjes suikerpasta is dit ideaal om te doen,
zowel krulletjes als cadeautjes kan je altijd wel gebruiken op een taartje of cupcake.
Dus ipv je suikerpasta resten weg te gooien:
doe er eens wat leuks mee.
 
Dat zorgt dat je altijd wel een klein voorraadje hebt van last-minute versieringen.
En geloof me...
die komen meer dan dikwijls van pas ;-)
 
(oja... bolletjes, da's nog zo iets dat je altijd wel kan gebruiken!)
 
Het is wat vroeg,
maar toch al een fijn weekend gewenst !

3 opmerkingen:

  1. Ja zeg, ons eerst nieuwsgierig maken en dan niks zeggen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke leuke pakjes! En wat spannend seg, dat groot nieuws waar je nog niet zeker van bent, amai ... de curieuzeneuze in mij is meer dan wakker!

    Dankjewel voor het duimen vandaag, alles is goed gegaan x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er leuk uit!!!
    Knap gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...