maandag 18 juni 2012

Een total make-over...

... van mijn bakspulletjes-kast.

Ik moest zoeken achter mijn ingrediënten.
In het heetst van de strijd moest ik alle bakken en dozen openzwieren in de zoektocht naar dat éne prulletje.
Na een tijd lag er meer OP de dozen dan IN de dozen.

Soms,
heel soms zo,
moest ik zelfs agressie gebruiken om de kastdeur terug dicht te krijgen.

Ofwel moest ik de *duw in de kast en raprap dicht*- techniek toepassen,
een techniek die ik me eigen maakte én perfectioneerde tijdens mijn tiener-jarenwaardoor ik op een onbewaakt
 -en vooral vergeetachtig-
moment overladen werd door bak en decoreerprutsekes,
als ik diezelfde kastdeur terug opentrok.

Dus.
Ik besloot dat het tijd was om mezelf een plezier te doen.
En dus mijn bakspulletjes-kast een restyling te geven.

In feite...
door een zeer-ambetante-maar-al-bijna-vergeten-verhuis
hadden we plots een kast extra.
Een grote kast.
Met veel plaats.

Die ik inpalmde.

Dit is de VOOR-foto.
De opgeruimde voor-foto eigelijk.
Want op een gegeven moment kon Bumblebee-vriendje het niet meer uitstaan
zo af en toe krijgt hij die kuren eens
en zat er ineens terug meer IN mijn dozen dan er OP lag.

Met een lastige bijwerking...:
niks zat in de juiste doos.
Dus ik moest nu nog langer zoeken.
Maar het zag er wel netter uit.
En ook op die onbewaakte en verstrooide momenten viel er niks meer in een stroom over je voeten.

Bon,
waar is die VOOR-foto?
Hierzo.

Dan had ik nog zo een kast met véél bloem en suiker.
In een onhandig hoekje weggestoken.
Zodat ik mezelf elke keer in een kronkel moest kronkelen om ergens aan te kunnen.
Niet handig.

Dus dat probleem pakte ik ineens ook aan.
Alle poedertjes en suikertjes en bloem-etjes enzo enzo (en gut dat waren er ZOVEEL!)
gingen in mooie glazen potten.

En toen zag het aanrecht er zo ongeveer uit.



Heerlijk toch?
Ondertussen stond élke tafel en kast ook bomvol bak-rommeltjes.
Want het ziet er altijd erger uit voor het beter zal worden.
(zegt mijn Bumblebee-vriendje).
En oh boy
wat een waarheid.

Maar.
Kijk eens hier!

Alles schonekes op een rijtje.
De vormpjes bij elkaar.
De laatste ingrediënten bij elkaar.
En dan maakte ik een aantal 'basis' dozen,
met materialen die ik altijd nodig heb bij het minste ik een taart ga decoreren of ga bakken.
Dus geen 15 dozen meer opentrekken om alles bij elkaar te sprokkelen.
Gewoon *hup* en ik kan beginnen.


En alles bloem-pjes,
suiker-tjes,
chocoladepoeder-tjes,
enzo
enzo
schoooon in een potteke.

Hoeveel bloem en suiker kan een mens verzamelen
vroeg ik me dan af.

Awelz
een grote kast vol !


Nu nog overal een schoon etiketje er op
en we kunnen er weer even tegen !

En wat eerst in 3 verschillende kasten slingerde.
Zit nu allemaal schonekes bij elkaar.
Dat heb ik toch maar ferm gedaan.
Al zeg ik het zelf ;-)

20 opmerkingen:

  1. dat ziet er weer heerlijk netjes uit! Daar kun je zo van genieten he?! zolang als het duurt, haha, bij mij is het binnen de kortste keren toch weer een bende, heeeeel gek :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig he ;-) Het was een heuse strijd, maar ik heb ze uiteindelijk overwonnen, die rommel.
      Laten we hopen dat ik het nu netjes kan houden :D lol !

      Verwijderen
  2. heel ferm gedaan. Laat ons regelmatig eens een foto zien met de stand van zaken;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Daar is ons kastjeperdag niets bij... Veel bakplezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch, geweldig is het, om je blogje te lezen en het geeft me datzelfde opgeluchte gevoel om je opgeruimde plekjes te zien... maar dan zonder dat harde werk ;-)

      Verwijderen
  4. Keurig ;o) en nu zo houden hé .....nu ik dit zo bij jou zie mag ik ook wel eens wat gaan opruimen in mijn kast haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De potten zouden niet eens achter deurtjes hoeven, ziet er heel erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ! Ons bezoek kijkt toch eens raar hoor ;-) maar het is zo heerlijk gezellig en het heeft zijn handigheid ook al bewezen dus het blijft lekker staan.

      Verwijderen
  6. Wauw, tof zeg!
    Ik wil ook wel zo'n leuk gevulde kasten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de bloem en de suiker? Want dat is rap geklonken hoor. Snelsnel naar de ikea voor de glazen potten en laat je even gaan in de winkel op de bloem-suiker afdeling :D

      Het bak-spulletjes-deel is een ander paar mouwen, dat is een verzamelwoede van enkele jaren ondertussen ;-)

      Verwijderen
  7. Wat lekker dat je niet meer naar je spulletjes hoeft te zoeken.
    Als je dit ziet krijg je zin om ook te gaan opruimen.
    En natuurlijk ook om te gaan bakken.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat effect had het bij mij ook. Zowel meer goesting om de rest van de zooi ook te gaan ordenen én om meer te gaan bakken omdat ik nu niet meer moet zoeken.

      Missie geslaagd ;-)

      Verwijderen
  8. Ik het met schoolborden verf een lik verf op mijn potten gesmeerd zo kun je met krijt er op schrijven wat er in zit en weer wegvegen als er iets anders in gaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's nog een goed idee ! Eens zien waar ik zo'n verf te pakken kan krijgen. Merci voor de tip !

      Verwijderen
  9. heel leuk gedaan maar hoe heb jij alles gesorteerd in die bakken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik ook een blogje over gemaakt ;-) komt er binnekort aan !

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...