donderdag 26 juli 2012

Kringloop-lectuur

We durven zo af en toe wel eens de kringloopwinkel binnen te slenteren.
We moeten er niet zo heel erg voor in een bochtje lopen
en zo af en toe hebben ze daar dotjes in hun bezit.

Dus

nu ook weer moesten we iets hebben.
We hebben dat iets ook daadwerkelijk gevonden
maar dat is voor een volgende stoef-sessie.

En hoe gaat dat dan... je loopt daar binnen en voor je het weet heb je vanalle prulletjes en spulletjes vast die je eigelijk niet zocht.
En niet nodig hebt.
Zo vond ik madeleine-bakvormpjes.
Voor ochottekes amper een paar rosse centjes het stuk.
'meepakken!' zei vriendje.

De lieve dame aan de kassa vroeg me nog met een frons waarvoor dat spul eigelijk diende?
'om iets lekkers mee te bakken!'
was mijn antwoord
'weet je dat je daar normaal écht veel voor moet betalen?'
'je kan er maar goed mee zijn kindje...' zei de lieve mevrouw met haar flashy haren.

Ik vond daar, in die winkel, ook nog giga-veel bakken met engelse boeken.
Van middeleeuwse quiltboeken tot overjaarse woordenboeken
sommige boeken waren blijkbaar als taloor* gebruikt.
Terwijl anderen dienden als schoteldoek in hun vorige leventje.
Dutskes.

Sommige bibberlipjes kon ik dan ook niet weerstaan.
Ik stel me dat dan zo voor dat die lieverds wezeloos bij elkaar gepropt zitten
wachtend op een nieuwe thuis.
Waar ze mooi en netjes in een boekenkast mogen staan,
ipv met veel te veel in enge, grote kartonnen dozen.

Ondertussen zijn ze het al we gewoon hier
geen bibberlipjes meer te bespeuren.
Wel af en toe gegiechel vanuit dat hoekje van de living.
Zien het er geen jolige dames uit?



Eéntje heeft er zelf roze blaadjes.
He-le-maal perfect.

Bij deze heb ik dan weer wat reserve-lectuur, voor als ik eens zonder moest vallen.
Of gewoon een vrolijke boekenkast.
Want meer zielen, meer vreugde
toch?

*taloor: bord. Bij deze: bord om uit te eten.


2 opmerkingen:

  1. ik volg jouw blog omdat jij toch zo leuk kan schrijven.. dat vrolijkt een saaie werkdag op kantoor weer op.. dank je wel voor je fijne berichten.. ben een trouwe lezer geworden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo !

      Dankjewel voor het fijne complimentje, wat lief :-)
      Ik vrolijk dan jouw dag op, en toen ik je berichtje las werd ik zélf helemaal vrolijk dus het is een win-win situatie :D
      Hopelijk kan ik je nog vele uurtjes leesplezier geven !
      Tot lees !

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...