zondag 5 augustus 2012

*light !*

Neenee, niet light als in een cola zonder suiker
maar wel met een vreselijk bijsmaakje
of een kaas zonder mooi geel kleurtje
maar mét flauwe smaak
of een choco zonder suiker
die dan eigelijk geen choco meer is.

Enzo enzo.
Nee.
Ik heb het over licht.
In de duisternis.
En over recycleren.
Big time !

Want.
Voor mijn Grote Carriere Wending had ik in mijn keukentje daar een werkblad met een pompbak* in.
Een mens moet toch af en toe eens afwassen.
En dat werkblad was nogal groots.
Dus toen ik die keuken niet meer binnenmocht
zo gaat dan dan
huur niet meer betalen = sleutel afgeven = niet meer in je eigen keuken in kunnen = phuh !
moest ik érgens blijven met dat werkblad.
Dat grote werkblad.
Dat grote en lange werkblad.
Dat héle grote en lange werkblad.
Ja datte ja.
you get the point.

Dus toen mijn Bumblebee-hersenen begonnen te malen
dacht ik zo...
dat het wel heel erg geschikt was voor in mijn hobbykamertje.
In ons Bumblebee-nestje.

Dus we pikkediefden* het zaagmachinetje van mijn Bumblebee-papa
dat natuurlijk zijn laatste adem uitblies na dat harde werk,go figure !
En vriendje zaagde het gat van de pompbak groter.


En toen had ik ditte.
Geen pompbak meer.
Een groot gat in de plaats.


Toen verscheen er een lampje onder.
Allez ja,
een grote lamp.
Een grote en lange lamp.
Bon ja.
Een lamp dus.

En toen hadden we licht.
In een gat.
Waar de pompbak zat.


Je volgt nog niet?
Awelz ja.
We legden er een glazen plaatje over.
En voor het geval dat je nog niet snapt waarom het big time recycleren is...
we redden niet alleen dat werkblad van de container
maar sloten ook nog eens een kastje-met-een-bibberend-lipje in onze armen.
We haalden er het glazen deurtje af.
Dat nu dus hier op ligt.


Ben je nog niet mee?

Awel mannekes.
Ik heb nu een lichtbakje !
Een eigenhandig gemaakt lichtbakje.

Dat ons alleen centjes kosten voor
euh
het licht.

Zonder licht geen lichtbakje.
Logisch he ;-)


Dus in plaats van te sukkelen met zo'n klein lichtbakje,
dat dan ook nog eens smoorheet wordt als je het langer dan 5 minuten laat opstaan
heb ik nu een groooote lichtbak.
Zonder hete lamp er in.
Zegt Bumblebee-vriendje.

Geweldig,
toch?

En dat kastje zonder deurtje?
Wel ja,
dat is pretty happy dezer dagen.
Maar da's voor een volgende keer ;-)

9 opmerkingen:

  1. Chapeau chapeau! Goed bezig geweest en een subliem resultaat. Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een beetje denken en een handig vriendje niet kan doen he ;-)

      Verwijderen
  2. Een niet warm wordende lichtbak: IDEAAL!!!!
    Die zou ik ook wel willen. Beetje gebrek aan ruimte helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is echt geweldig, nog wat wennen aan dat koude glas (jeetje... hoor me zeuren ;-) ) maar niet meer moeten stoppen na 4 lijnen te trekken omdat je hand jeukt van de hitte: zalig !

      Verwijderen
  3. super !!!!! ik heb ook zo een recyclage lichtbak .... van ne oude scanner !!! Werkt prima, en idd zonder dat dat ding zoooo warm wordt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Das nog eens een goed idee!
    Ga dit zeker onthouden, aangezien een lichtbak op mijn verlanglijstje stond ;-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...