donderdag 1 november 2012

Vriendje aan de kookpot !


Je gaat het misschien niet geloven,
maar bij ons thuis is het sinds Mijn Grote Carrierewending
mijn Bumblebee-Vriendje dat meestal in de kookpot staat te roeren.
Jaja, ik ben zo een van die gelukkige verwende meiden.
 
Nu had ie een receptje van Ons Kookboek
(een boek dat ik zelf samengesteld heb met allerhande receptjes)
opgediept en gemaakt !
 
Met onderstaande njammie resultaten.
 

 

 
Vraag me nu niet waar ik het receptje vandaan heb,
want dat pikte ik 2 jaar geleden ergens van het www af.
 
(moet je je eigen recept herkennen, geef me een vriendelijk seintje en ik pas het graag aan ! ;-) )

Je hebt nodig je eigen portie chili con carne voor 4 personen:
- 2 uien
- 300g gehakt
- 1 theelepel cayennepeper
- 2 teentjes knoflook
- 1 rode paprika
- blik bruine bonen
- 1/2 l blik tomatensoep
- zout en peper
 
Ik ben zelf nogal kort en krachtig in het beschrijven van mijn recepten,
dus ik typ even lekker over:
 
- bak de uien, het gehakt, de rode paprika en de fijngesneden knoflook samen.
- voeg cayennepeper, zout en peper toe, en laat goed doorbakken.
- voeg een blik uitgelekte bonen en de tomatensoep erbij en laat doorkoken
- serveer !
 
Eneuh...
het was lekker,
ideaal voor deze temperaturen
dus dat mag hij nog eens maken ;-)
 


2 opmerkingen:

  1. klinkt yummie thnxxxxxxxxxxxxxxx

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "'n lekker gerechje" voor deze herfstige dagen! Is het Bumblebee-Vriendje ook te huur voor drukke dagen? groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...