donderdag 14 februari 2013

Frivole Fimo hartjes tutorial


Wil je zelf de fimo hartjes maken?
 
Niet zeggen dat je het niet kan.
Simpeler dan dit bestaat gewoon niet.
 
Allez hup,
haal uwe fimo even boven.
Zet uw poep voor de komende 30 minuten en aan de slag !
 
Wat heb je nodig.
- een hartjes uitstekertje
- een tandenstoker
- fimo
(alleuh? Echt?)
- een pastamachine of een uitrolstokje
- iets kantig...bij mij was het een plastieken kanten onderlegger
 
 
*1*
Verzamel al je materiaaltjes.
 
*2*
Rol je fimo uit,
nadat je het eerst flink in genepen en geknepen hebt
tot alles mooi bewerkbaar werd.
 
Hoe dik je uitrolt moet je zelf weten.
Ik nam het vrij dik,
omdat ik mijn hartjes stevig wou.
 
*3*
Leg uw kanten ding er op.
Rol er over met een uitrolstokje of deegroller.
Of iets in diene aard.
 
*4*
Prul dat er voorzichtig weer af.
Dat kanten spul.
Niet de deegroller.
 
Et voila.
 
Steek nu de hartjes uit.
En je bent klaar.
 
Test even uit hoe je het mooiste resultaat krijgt.
Hard duwen
zachter duwen
welke motiefjes zijn het mooiste,
...


Ga met je vingers langs de randjes,
zodat die mooi glad zijn en geen rafeltjes hebben.

 
Steek er een gaatje in met de tandenstoker.
Wiebel goed heen en weer.
 
Kleine tip:
Als je oorbelletjes wil maken,
is het mooi dat je twee verschillende hangrichtingen hebt.
Je weet wel...
het ene hartje geef je een gaatje langs links
het andere langs rechts.
 
Zwier ze op een bakplaatje,
op een bakpapiertje.


Voor een half uurtje de oven in,
bij mij is dat meer 40 minuten op 100°,
mijn oventje doet niet mee aan 130°.

Dus kijk even op het pakje en luister daar zo goed mogelijk naar.

Venster open voor een goede verluchting ondertussen.

En na de *ting* laat je ze eerst goed afkoelen.



 
Simpel !
Toch?
 
Je kan dat met hartjes,
maar ook met rondekes.
Vierkantjes,
rechthoekjes
fin ja...
je snapt mijn punt.
 
Heb je de fimo-kriebel te pakken?
 
Bijna alle fimo-tutorials kan je hierzo vinden!
 
Fijne valentijn !



3 opmerkingen:

  1. Ohhhh.....wat n prachtig verhaal heb je weer geschreven.
    Ik geniet al van je accent in het schrijven!
    Geweldig leuk vind ik dat klinken en ik lees het met een dikke glimlach op mijn gezicht!
    Dit is echt een prachtig idee om zo ook knoopjes te maken.
    Ik ga mijn poep zeker eens neerzetten om dit schone werkje te maken.
    Dank je wel voor het delen.
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...