woensdag 15 mei 2013

*beeuuup* !

Ken je dat gevoel?
Dat *potvernondedekke-tedjutedju-gnnnnnn!*-gevoel?
 
In alle eerlijkheid
ik flap er dan nog heel wat andere dingen ook uit
maar laten we die niet opschrijven of in detail bespreken.
 
Bon.
DAT gevoel dus.
 
Dat had ik toen ik mijn spikplinternieuwe spuitmondjes uit hun badje haalde.
En ze er dus zo uitzagen.

 
Ik zie jullie denken:
hoe doet ge dat nu?!
 
Awel ja.
Je gaat aan de slag met icing
je dropt de spuitmondjes na al dat harde labeur in een potteke met water
om ze wat te laten weken zodat je ze seffes* schoon kan proper krijgen.
 
En dan vergeet ge ze.
Voor enkele dagen.
Of misschien een week.
 
Als uwe frank dan valt.
Dan hebt ge zo'n moment.
 
Zo'n moment dat we niet nader gaan bespreken.
 
En weet ge wat?
Kijk eens wat dichter...
 
 
Ik heb er dus de pest aan om die spuitmondjes uit dat zaksken te duwen
waar dikwijls toch nog een tits icing in zit.
Heel uw handen onder dat gekleurde spul.
Dus ik knip meestal zo'n tootke er af,
net boven het spuitmondje.
 
Je ziet het.
Soms ook net in het spuitmondje.
 
Again
zo'n moment.
 
Tja...
haast en spoed
bla bla.
 
Trek daar dus uw lessen uit:
*wees niet lui
*maak die krengen direct proper
*laat geen spuitmondjes badderen
*wees niet lui -hoezo...val ik in herhaling?-
*als ge al uwe tijd in koekjes decoreren kunt steken,
dan moet ge nadien ook maar 10 minuten extra uittrekken voor de boel proper te maken
 
Een dikke *beeeeup* dus.
Tot zover de blunders van tante bumblebee.
 
Ofnee wacht,
ik heb er zo nog wel watte.
Maar laten we die bewaren voor een volgende keer.
Straks denkte gullie* dat ik helemaal niks nog deftig kan.
 
*seffes: sebiet, euhm... straks/direct... zoietske.
*gullie: hoort bij zellie, wellie, ullie en dan dus gullie.
Dus: zij, wij, jullie en nog een plattere versie van jullie.
 
Wat een leutig taaltje hebben wij toch.
 
Euhm.
Een leuk dus.
Maar dat dekt de lading niet.
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. En nu?
    Weggooien of oppoetsen met slaolie?
    Wel jammer maar ja leuke dingen komen eerst en dan het opruimen, inderdaad 10 min werk.........
    Maar ja zo zijn we gelukkig allemaal ,heel herkenbaar, en jullie taaltje ,heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar als je het dan zo beschrijft, maak je er in elk geval een ander mee aan het lachen. En kom maar op met al die Vlaamse uitspraken, heerlijk. Dat verzacht de boel weer eens een beetje.

    Liefs,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bah, da's niet plezant, maar als het je kan troosten: been there, done that!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...