zaterdag 28 december 2013

Eindejaarswensen !


 
Ik wens iedereen fantastische, gezellige en vreugdevolle eindejaarsfeesten.
Lekker cliche, maar ik meen het ook echt.
 
2013 heeft nog maar enkele dagjes te gaan en nostalgisch als ik ben blik ik graag terug.
 
Dit jaar was voor mij zowat de pittigste tot nu toe,
pittig als in pikant, want ik ging er serieus van zweten.
 
Pittig als in gekruid, en als in onkruid, want ook dat kwam ik ellendig vaak tegen.
 
Maar ook pittig als in druk.
Drukdrukdruk want we nepen onze ogen eens dicht, haalden diep adem en sprongen recht in het onbekende diepe dal der huizen kopen.
 
Druk want alsof een verbouwing niet voldoende was, joeg ik ook dit jaar een wilde droom achterna.
Ik zette mezelf terug achter de schoolboeken. Nu ja, dat moet je niet te letterlijk nemen, want ik zat er meer op en voor en tussen en naast dan effectief achter,
maar de eerste stap is gezet.
 
Druk omwille van een carriere-boost. Je-weet-wel die carriere wissel van vorig jaar?
Die draaide lekker positief uit, met hier en daar nog eens een onverwachte huppel en hippel en dat maakt dat ik nu heel erg teut ben,
maar toch vreed content kan terugblikken naar mijn professioneel jaartje.
*veegt zichzelf eens dik over de schouder*
 
Terug naar dat pittig, ik was zo goed bezig.
Pittig ook als in overrompelend.
Je weet wel, wanneer je zo in een pepertje bijt en je even niet weet of je nu wil niezen, hoesten, proesten, doorslikken of gewoon *bweik* alles er weer uit?
Dat was mijn jaartje.
 
En dat was ook mijn voornemen voor dit jaartje.
 
We zien wel waar we komen.
Hard werken, hard genieten en hard bewust zijn van al het kleine, mooie en fijne rondom je.
Ik kan zeggen dat we er met glans in geslaagd zijn.
 
Ik ploeterde door weken zonder tijd of een plekje voor mijn hobbygeprul,
en vloog toen enthousiast in de copics, in de suikerpasta, in de taarten en in de fimo.
Ik kwam mezelf tegen tussen het groen en het gras
-en het onkruid-
en leerde ook daar mijn plan te trekken.
Ik huppelde vrolijk voor een tweede jaar op rij naar mijn bakles elke week.
Heel af en toe kwam de kraalmadam boven.
 
Maar het allerbelangrijkste?
Ik leerde dit jaar om te genieten.
Om hulp te aanvaarden, een stapje terug te zetten om op adem te komen.
Ik leerde dat je af en toe mag stilstaan om dankjewel te zeggen tegen mensen die dat verdienen.
Ik leerde dat je jezelf mag zijn,
dat je je open mag stellen, dat je kwetsbaar mag zijn.
En dat je op zo'n onbewaakte moment heel erg fijne mensen leert kennen,
die een verrijking zijn in je leven.
 
Ik leerde dat je niet bang mag zijn dat een fijn moment snel overgaat,
om dan achteruit te blijven kijken naar dat ogenblik of die tijd.
Maar dat je in plaats daarvan echt elke dag en elk uur moet genieten,
moet absorberen en in je opnemen,
om dan nooit meer te vergeten, maar ook om vooral te blijven vooruit kijken
naar het volgende fijne moment.
Die volgende lachbui, gieren en janken van plezier.
Spontane babbels en heerlijke avonden.
De volgende connectie, klein of groot, met iemand nieuw of iemand die al in je leven was.
De volgende gebeurtenis die je helemaal enthousiast maakt en doet bruisen van energie.
 
Ik leerde dit jaar om te genieten.
Van alles en van iedereen.
 
En dat wens ik jullie allemaal toe.
Geniet van de kleine dingen in het leven, samen vormen ze zo'n mooi groot geheel,
dat elke dag een plezier is om te beleven.
 
Fijn 2014  gewenst !

3 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...