woensdag 31 augustus 2011

Kruidenbrood met kaas recept

Het kan niet steeds iets zoets zijn dat ik maak,
af en toe hebben mijn -onze- smaakpapillen iets hartigers nodig.

Dus voor moederdag maakte ik een heel 'ontbijtbuffet'.
Dit kruidenbrood lag er ook bij.

Ingrediënten:
- 230g gezeefde bloem
- 2 theelepels bakpoeder
- 1 theelepel zout
- 1 theelepels kippenbouillonpoeder
- 2 eetlepels fijngesneden verse rozemarijn (of 1 theelepel gedroogde)
- 2 eetlepels fijngesneden verse dille
- 2 eetlepels fijngesneden verse bieslook
- 2 eetlepels fijngesneden verse salie (of 1 theelepel gedroogde)
- 170 g pittige kaas, geraspt
- 1 losgeroerd ei
- 1.5dl melk
- 30 g gesmolten boter

Bereiding:
- vermeng de bloem, het bakpoeder, zout, bouillonpoeder, de rozemarijn, dille, bieslook, salie en tweederde van de kaas in een kom
- vermeng in een andere kom het ei met de melk en boter
- schep dit mengsel snel door het bloemmengsel
- vet een cakevorm van 11x21cm licht in en bekleed hem met bakpapier
- schep het mengsel hierin en strooi de resterende kaas er over.
- bak het kruidenbrood ongeveer 45 minuten gaar in een voorverwarmde oven van 190°C
- als je sate-stokje er weer droog uitkomt na het prikken, is het klaar
- laat afkoelen op een rooster

Dit is het makkelijkste brood dat ik tot zover al heb gemaakt... dus gewoon doen zoals het recept zegt.

Meng alles door elkaar.
(ik had zoveel verse kruiden niet, dus ik heb een mengeling van mezelf gemaakt ;-) ).


En ik had ook geen vierkant of rechthoekig bakblik (ondertussen heb ik er 3 ;-) ), dus ik zwierde alles op een hoopje in een ingevet rond exemplaartje.
De kaas er over...

En toen was het klaar!!

Euh, ik was nog nét op tijd om deze foto te pikken...
ik heb zo een klein vermoeden dat het vlotjes binnengegaan is ;-)


Ik moest de restjes niet terug mee naar huis nemen...
want blijkbaar is het brood ook heel lekker om sop-sop te doen in tomatensoep... volgens bumblebee-ouders.

Een aanrader ! Heel erg lekker en 'eens iets anders' en toch weinig werk en snel klaar.

Smakelijk !!

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...