maandag 1 augustus 2011

Zalmkoekjes met kaas Recept en How-To

Ik geef het toe: ik hou helemaal niet van vis.

Maar net omdat ik er niet van hou op de 'gewone' manier, probeer ik maar vanalles uit op een 'andere' manier.
Die andere manier is meestal een pak ongezonder dan de gewone manier.

Kunnen jullie nog volgen? ;-)
Deze ongezonde andere manier was wel fascinerend, want ik had niet het gedacht doorheen het hele maak-proces dat het in orde ging komen. En dat deed het -gelukkig- toch wel ;-)

Wat heb je nodig voor 4 personen:

- 440g roze zalm uit blik, geprakt samen met het vocht
- 50g pittige kaas
- 225g rijst, gaargekookt
- 250g koude aardappelpuree
- 1 ei
- bieslook, peterselie om bij te kruiden (liefst vers)
- 60g paneermeel
- 1 eetlepel olijfolie
- 10g boter
En wat moet je doen?

Alles bij elkaar gooien, buiten het paneermeel, de olie en de boter.
Dan die smurrie door het paneermeel halen.
En dat bakken in olie en/of boter.
Klinkt dat niet fascinerend?
Ik vond van wel.

Dus:

Dit is mijn ei samen met de kruiden:

En de zalm erbij (nu zag het er écht uit als mislukt katteneten)


De kaas erbij:

Eventjes mengen en de aardappelpuree en de rijst erbij:

Een beetje extra zout en peper en andere kruiden.
En dan goed stevig mengen.

Dan neem je een hoopje, vorm je daar een plat koekje van
en draai je dat grondig door het paneermeel.

En dan kieper je dat in de pan, en het duurt wel eventjes voor het gaar is,
 of misschien had ik gewoon weinig geduld... maar uiteindelijk was dit mijn resultaat:

En het was lékker !!

Geen fancy bord om te presenteren deze keer...
het was al op voor ik er aan dacht om een foto te trekken ;-)

Ik had mijn portie wat aangepast, zodat ik wat extra kon maken, want het is ideaal om ongebakken in de diepvriezer te bewaren, voor een keertje dat je bezoek hebt of eens raprap eten wil.

Maar ik rolde van de 'extra' porties gewoon schattige balletjes,
dat ging wat sneller en is wat makkelijker om te eten als ze als hapjes moeten dienen.


Smakelijk !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...